|
- Sistemul elimina nevoia de a se crea o infrastructura
complicata si costisitoare pentru încarcarea bateriilor, limitandu-se
la alimentare de la tablouri trifazate standard, cu costuri
minime. Nu exista nicio solutie mai ieftina pentru încarcarea
bateriilor vehiculelor electrice si niciuna mai usor
de implementat in prezent in infrastructura.
- In plus, implementarea sa pe vehiculele electrice nu implica nicio greutate
suplimentara deoarece nu utilizeaza dispozitive separate de incarcare a bateriilor
ci aceleasi convertoare de tractiune folosite pentru rulare.
- Insa poate ca unul dintre cele mai importante avantaje ale sistemului este
acela ca vehiculele pot utiliza tablouri trifazate deja existente pentru a incarca
bateriile, astfel incat acestea nu sunt fortate sa ruleze numai pe anumite rute
intre statii sofisticate de incarcare.
O chestiune
vitala care limiteaza utilizarea vehiculelor electrice si a celor plug-in hibrid,
este timpul necesar pentru încarcarea bateriei,
respectiv pentru echilibrarea
starii de incarcare a celulelor sale. Durata standard de incarcare completa a
bateriilor vehiculelor electrice este in prezent de cel putin 6-8 ore pe zi,
un timp mult prea indelungat, care limiteaza functionarea acelora destinate serviciilor
profesionale de transport (de pasageri sau de marfa).
- Sistemul nostru scade timpul de încarcare complet într-o maniera
semnificativa pentru a elimina -pe cat posibil- limitarile generate de timpul
petrecut pentru încarcarea completa a bateriei din starea de
descarcare
totala. El este conceput pentru a încarca bateria inclusiv cu redistribuirea
uniforma a sarcinii între celulele sale, o abordare originala care permite
utilizarea completa a capacitatii bateriilor, reducând drastic
timpul pierdut
pentru o încarcare completa. Avand în vedere cele de mai sus,
o încarcare completa de la gol nu dureaza mai mult de 2 ½ ore,
fiind
limitata în prezent de progresul tehnologic al bateriilor.
A se retine ca aceasta performanta nu are nimic de-a face cu modul de încarcare
rapida, o facilitate disponibila la aproape toti competitorii si care dureaza
si ea undeva tot in jur de doua ore, doua ore si jumatate.
Nu trebuie facuta confuzie intre cele doua performante complet distincte.
Esential este ca sistemul dezvoltat de INDA nu are niciodata nevoie sa încarce
bateria mai mult 2 ½ ore spre deosebire de celelalte sisteme existente
in industria de profil.
- Nu in ultimul rand, sistemul este orientat spre viitor în sensul ca,
din punct de vedere al puterii, este pregatit sa încarce bateriile in curenti
mult mai mari, într-un timp mult mai scurt decât permite stadiul
actual al tehnicii ca bateriile Li-Ion sa fie incarcate. |
|
|
Sistemul dezvoltat pentru LEA si LHy-M se potriveste -fara modificari-
pe autobuze electrice si pe alte vehicule rutiere cum sunt camioanele
electrice, SUV-urile sau microbuzele, dar si pe trenurile hibride.
Pentru clientii sai, societatea INDA se ocupa de upgradarea sistemului in functie
de stadiul tehnicii pe toata durata de viata a vehiculelor, inclusiv pana la,
dar si dupa reparatia capitala, aceasta activitate fiind disponibila gratis,
cu exceptia costurilor cu materialele si cu deplasarile personalului tehnic. |
|